FESTIVALI IN NAGRADE
Dokumentarec Dušana Moravca "Damir Avdić - Pravi človek za kapitalizem" je prejel nagrado za najboljši film festivala dokumentarnega rockovskega filma, Dorf 2014, ki je potekal v hrvaških Vinkovcih.
V dokumentarcu Aleksandrinke Metoda Pevca to poglavje ni bilo prvič predmet ustvarjalne refleksije. Pa vendar je šele Pevčev film uspel prikazati vso kompleksnost tega specifično slovenskega fenomena in ga umestiti v univerzalni okvir raznoterih človeških usod. Za filmom stojita vrhunska dokumentaristična raziskava in predvsem njena občutljiva ustvarjalna »redukcija« v izbrušen filmski dokument.
AWARD FOR BEST ACTOR (Silver Bear)
Nazif Mujić in Epizoda u životu berača željeza (An Episode in the Life of an Iron Picker) by Danis Tanović
KRITIKE
Tango je res ideološko in zgodovinsko močno »obtežen« ples (plesni učitelj natrese cel kup definicij in raznih ideologemov o tangu), toda kako potekajo njegove vaje? Kot »hoja v objemu«, kar sicer ustreza neki definiciji tanga, vendar je to obenem in predvsem dejanska hoja v objemu, in to ne le s svojim partnerjem ali partnerico, ampak tudi z drugim ali drugo.
Tango,­ ta emocionalno-gibalna igra, je odlična prispodoba dvoumnega erotičnega dotikanja, pri katerem se zgodi vse in vendar nič.
Med bistroumnimi definicijami tanga, ki jih izreče plesni učitelj na začetku filma svojim novim gojencem, je tudi tale: Zgoraj se čutimo, spodaj se spoštujemo. ­Metod Pevec je zgradil scenarij prav na tej metodični predpostavki.
Objemanje je čudna zadeva, vsaj v Sloveniji. Nekje na meji med intimnostjo in prijaznostjo.









FOKUS

Film je zasnovan kot rekonstrukcija resničnih dogodkov, njegov namen pa je opozoriti na diskriminacijo, s katero se v današnji Bosni in Hercegovini soočajo pripadniki manjšin, zlasti člani romskih skupnosti.

Menim, da je to zgodbo treba posneti. Ne le zato, da načnemo pogovor o naši družbi, v kateri je prisotnih toliko oblik odtujenosti in diskriminacije, ampak tudi zato, da čustveno dojamemo, kakšne stiske doživljajo ljudje na obrobju družbe in da se vprašamo: Le kakšni ljudje smo postali?

V vseh Ulayevih delih je bila vedno osrednja tema spolna identiteta in telo. Telo je tudi tema tega filma. Ne Ulay, njegovo telo. Hotel sem narediti film o Ulayu, vendar je njegovo telo, ki je bilo v zgodovini izpostavljeno številnim skrajnim preizkušnjam v performansih, tudi tokrat prevzelo glavno vlogo.

Film Krogi govori o ljudeh, ki jim je osamljen incident spremenil življenja. Govori o sencah preteklosti in o človekovi potrebi, da bi te sence pregnal in se osvobodil; o tem, da junaštvo sproža v ljudeh določene frustracije. Film Krogi je film o krivdi. Ali so krivci zgolj tisti, ki so zagrešili zločin, ali so sokrivi tudi tisti, ki so zločin zgolj opazovali in ga niso poskušali preprečiti?
Osnova za filmsko zgodbo temelji na resničnem dogodku. Zgodbe, ki se v filmu odvijajo v sedanjem času, so med seboj prepletene.
Srdan Golubović

NOVICE
SiOL TV:
Na daljincu izberite kanal 5 – DKino Hiti.
Film si lahko ogledate tudi v spletni videoteki DKino na www.tvin.si.
Slovenska filmska produkcija je v zadnjih trinajstih letih zabeležila lepe uspehe in v kinematografe uspela privabiti vse večja števila obiskovalcev.
V soboto, 14. decembra se bo v Izraelu začela prva retrospektiva slovenskega filma v tej državi.

Do konca leta se bodo filmi po izboru izraelskih kinotečnih kuratorjev zvrstili v vseh treh glavnih kinotekah: v Haifi, Jeruzalemu in Tel Avivu.
1234